lördag 3 juli 2010

SummerGames

Lessen över alla korta innlägg. Men ibland blir det så.
Idag har jag varit på summergames o sett när Olle spelade. Dom (olle o hans lag) hade två matcher o dom vann en o förlorade en. Igår var jag oxå på summergames, fast då hade han bara en match, vilken dom förlorade.
Jaa, imorrn blire oxå summergames men då en match på dan. Skönt, för idag var första matchen klockan kvart i nio tp, jag vaknade halv åtta o somna tp halv två igår. Då är man liite trött...
Men jaja. Efter Olles tidiga mach, for vi först på marknad, där det var fullt med folk, sen for vi till pottan där Olle inez o pappa badade. Jag hade tänkt men det var lite för kallt i luften.
Men det är tp människor överallt! Jag läste att det var ca 700 lag som deltog. Tänk er, i våran lilla "stad" klämma ihop så många människor. Och det är ju inte bara lagen, utan även föräldrar. Inte ofta det är så många i denna lilla stad. Visste ni att Piteå summergames är den näst största fotbollstävlingen i Sverige? Gothiacup är den största. Så det är gaanska mycket folk i stan o på alla planer som ligger runt o i stan.
Jaja, det är kanske svårt att förstå. Men det är ganska stort här i piteå. Eftersom det nästan alltid är så lungt, och inte såå mycket folk här.
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar